Hemsökt - Den fjärde dimensionen

   Händerna som rörde sig över sadeln hejdade sig plötsligt. Han hade hört mig. Jag försökte ropa, men allt som hördes genom näsduken var gnnh, gnnh.
   Jag dunkade med fötterna mot golvet.
   "Är det någon där?" ropade Jesse.
   Jag dunkade igen.
   Den här gången ropade han inte. I stället började han klättra uppför stegen till loftet. Jag hörde hur den knakade under hans vikt.
   Hans vikt. Jesse hade vikt.
   Och så såg jag hans händer - hans stora, brunbrända kompetenta händer - på det översta steget och en sekund senare hans huvud ...
   Jag slutade andas.
   För det var han. Det var Jesse.



Paul har avslöjat sina planer för Suzie. Skiftare kan resa i tiden. Han tänker resa tillbaka i tiden och rädda Jesse från att bli mördad. Suzie blir alldeles skräckslagen och berättar för fader Dominic, dr Slaski och sin pappa, men de alla tycker att det är bara är en god handling från Pauls sida. De fattar inte! om Jesse inte dör så kommer han och Suzie aldrig att träffas. Till hennes lycka så kommer Paul inte att kunna resa tillbaka till Jesses tid eftersom han behöver ett föremål från den personen man ska besöka - och det har inte Paul. Men lyckan försvinner snabbt när Paul får tag i ett smycke som har tillhört Diego. Jesses mördare. Paul tänker resa tillbaka i tiden och mörda Diego, så att han inte kan mörda Jesse. Suzie hamnar direkt efter honom. Hon måste hindra Paul från att hindra Diego att döda sin flickvän. Men var är rätt och fel egentligen? Är Jesse villig att dö för deras kärlek?

Åh, jag är så glad. För slutet var helt okej! Faktiskt rätt bra. Gulligt liksom! Jag är nämligen allergisk mot dåliga slut, speciellt på långa serier. Den här boken var bra, jag trodde att det skulle bli min nya favorit i serien, men jag måste fortfarande hålla mig till att femman är bäst. Men den här är spännande också, och framför allt mycket vacker och söt. Därför gillar jag den. Nackdelen var att det tog ganska lång tid innan någonting hände, tycker jag.

Författare: Meg Cabot
Övrigt: Del 6 av 6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0