The short second life of Bree Tanner - Stephenie Meyer

I watched his body change. He crouched on the roof, one hand gripping the edge. All that strange friendliness disappeared, and he was a hunter. That was something I recognized, something I was comfortable with because I understood it.



Bree Tanner minns knappt någonting från sitt förra liv. Det gamla livet, så lågt i värde jämfört med det här, har ingen vikt längre. Sedan hon träffade Riley förändrades hennes liv helt och nu har hon endast två mål i livet; Att följa Rileys order och att mätta sin törst. Bree har blivit en vampyr. När hon börjar bekanta sig med en annan vampyr i deras grupp; Diego, blir tillvaron lite bättre och livet får några fler meningar. Tillsammans med Diego försöker hon lista ut varför Riley och hon egentligen har skapat dem, och varför Riley ljuger om vampyr-livet. När de står på kanten mot mysteriets lösning försvinner Diego och Bree blir tillsagd att han kommer att vänta på henne vid det stora slaget mot de gul-ögda. De gul-ögda är en annan, äldre vampyrklan som vill ta över Seattle, fär Rileys gäng nu härjar. Men slaget blir inget som de har trott och Diego finns ingenstans att hitta. När nästan alla vampyrer från Brees grupp har blivit dödade tvingas hon ge upp och vill bara veta var Diego finns, den enda person som någonsing brydde sig om henne i sitt andra liv.

Ja, ni som har läst Eclipse är förmodligen redan insatta i vem Bree Tanner är. Jag tyckte att den här ganska långa novellen av Stephenie Meyer var helt ok, det passar bra att läsa den när man har läst de andra böckerna i twilight-sagan. Här får man veta mer vad som händer utanför Cullens område och vad som egentligen hände med the newborns. Jag tycker att Bree är en ganska platt karaktär, det som gör henne intressant är vad hon var med om, inte vem hon var. Det skiljer sig från andra böcker jag har läst som jag gillar, där är även huvudpersonen intressant som person. Det tror jag är viktigt för en berättelse.
Boken var ok, men man klarar sig utan att ha läst den. Ingenting särskilt som jag kommer att rekommendera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0