På andra sidan gryningen

The noise of a Helicopter at night fills the whole world. (Har inte boken här, bättre citat kommer)



Efter det senaste meddelandet från Coloney Finley så väntar tonåringarna på en leverans från Nya Zealand. Med nya förråd av mat, saker och vapen så förbereder de sig för den stora dagen D då alla gerillagrupper och Nya Zealand ska attackera. Slutet på kriget är nära nu och det gäller allt eller inget. Vid en attack skiljs Ellie och vännerna åt. Hur ska de nu klara sig? Kommer de överleva kriget?

Den här boken är då den sjunde och sista i serien. Den var mycket tjockare än de andra och den var super! Eftersom Ellie och de andra skiljs åt så får man se helt andra miljöer och andra känslor som man inte fick tidigare. Den här boken är mer spännande, mer actionfylld och mer sorglig än de andra och jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig den. Jag tror att jag läste ut den på kanske tre dagar... vilket säger en hel del! För de som fortfarande inte har fattat budskapet: LÄS IMORGON NÄR KRIGET KOM. :) John Marsden är awesome.

Författare: John Marsden
Utgivningsår: 2000
Övrigt: -
Ev. Orginaltitel: On the other side of Dawn
Mitt betyg: 9/10 - Jag älskar böcker som man inte kan lägga ifrån sig. På andra sidan gryningen är underbart fantastiskt spännande så adjektiven inte räcker. Tack.




Den här passar för Ellie och Lee i Tomorrow when the war began.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0